"Enter"a basıp içeriğe geçin

Unity Fixed Joint Nasıl Kullanılır?

Fixed Joint, Unity oyun motorunda iki nesneyi birbirine sabit olarak bağlayan bir joint türüdür. Bu joint, iki nesnenin birbirlerine göre hareket etmesini engeller.

Fixed Joint Neden Kullanılır?

Fixed Joint, oyunlarda çeşitli amaçlar için kullanılabilir. Örneğin, aşağıdaki durumlarda Fixed Joint kullanabilirsiniz:

  • İki nesneyi birbirine sabit olarak bağlamak için
  • Bir nesneyi bir yüzeye sabitlemek için
  • Bir nesneyi bir başka nesneye sabitlemek için

Fixed Joint Nasıl Kullanılır?

Fixed Joint’i kullanmak için, iki nesneye de bir Fixed Joint bileşeni eklemeniz gerekir. Ardından, bu bileşenlerin Connected Rigidbody özelliklerini, birbirine bağlamak istediğiniz nesnelerin Rigidbody bileşenlerine ayarlayın.

Oyunumuza iki tane küp ekledik.
1. objemize rigidbody ekliyoruz. Bu obje 2. objeyi takip edecek.
Ana objemiz 2. obje. Bu objeye Fixed Joint componentini ekliyoruz. Otomatik olarak Rigidbody ekleniyor. Connected Body kısmına 1. objemizin Rigidbody componentini istediği için sürükle bırak yaparak ekleyebiliriz.

Fixed Joint’in Özellikleri

Fixed Joint’in aşağıdaki özellikleri vardır:

  • Break Force: Bu özellik, joint’in kırılmasını engellemek için uygulanacak maksimum kuvveti belirtir.
  • Break Torque: Bu özellik, joint’in kırılmasını engellemek için uygulanacak maksimum torku belirtir.
  • Enable Collision: Bu özellik, joint’e bağlı nesnelerin birbirlerine çarpmasını engellemek için kullanılır.
  • Enable Preprocessing: Bu özellik, joint’in hesaplamalarının ön işlemden geçirilip geçirilmeyeceğini belirtir.
  • Mass Scale: Bu özellik, joint’in etkisini azaltmak veya artırmak için kullanılır.
  • Connected Mass Scale: Bu özellik, joint’e bağlı nesnelerin kütlelerini ölçeklemek için kullanılır.

Break Force ve Break Torque Özellikleri

Break Force ve Break Torque özellikleri, joint’in kırılmasını engellemek için uygulanacak maksimum kuvveti ve torku belirtir. Bu özellikler 0 olarak ayarlanmışsa, joint kırılabilir.

Enable Collision Özelliği

Enable Collision özelliği, joint’e bağlı nesnelerin birbirlerine çarpmasını engellemek için kullanılır. Bu özellik true olarak ayarlanmışsa, joint’e bağlı nesneler birbirlerine çarpmaz.

Enable Preprocessing Özelliği

Enable Preprocessing özelliği, joint’in hesaplamalarının ön işlemden geçirilip geçirilmeyeceğini belirtir. Bu özellik true olarak ayarlanmışsa, joint’in hesaplamaları ön işlemden geçirilir. Bu, performansı artırabilir, ancak bazı durumlarda doğruluğu azaltabilir.

Mass Scale ve Connected Mass Scale Özellikleri

Mass Scale özelliği, joint’in etkisini azaltmak veya artırmak için kullanılır. Bu özellik 1 olarak ayarlanmışsa, joint’in etkisi normaldir.

Connected Mass Scale özelliği, joint’e bağlı nesnelerin kütlelerini ölçeklemek için kullanılır. Bu özellik 1 olarak ayarlanmışsa, nesnelerin kütleleri değişmez.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.