Merhaba okurlar. Bu yazıda Unity’de HideFlags kullanımını anlatacağım. HideFlags
, Unity’de nesnelerin görünürlüğünü ve davranışını kontrol etmek için kullanılan bir özelliktir. Bu, geliştiricilere sahnede görünen nesnelerin bazı özelliklerini gizlemeleri veya değiştirmeleri için bir olanak sağlar.
▌HideFlags Neden Kullanılır?
HideFlags
, projenin hızlı ve verimli bir şekilde yönetilmesine yardımcı olur. Nesneleri farklı durumlarda saklamak veya düzenlemek istediğimizde, HideFlags
kullanarak bunu kolayca yapabiliriz. Ayrıca, sahnede bir nesnenin görünümünü veya davranışını değiştirmek için de kullanılabilir.
▌HideFlags.HideInHierarchy Nedir ve Nasıl Kullanılır?
HideFlags.HideInHierarchy
, bir nesnenin hiyerarşi panelinde görünmemesini sağlar. Bu, sahnede karmaşayı azaltmanıza ve geliştirme sürecini daha düzenli hale getirmenize yardımcı olabilir. Bir nesnenin HideInHierarchy
özelliğini ayarlamak için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:
using UnityEngine;
public class hideFlagsExamples: MonoBehaviour
{
private void Start()
{
this.gameObject.hideFlags = HideFlags.HideInHierarchy;
}
}
Bu kodda, hideFlagsExamples
adlı bir script oluşturuluyor. Start fonksiyonu içerisinde this.gameObject denilerek bu scriptin bağlı olduğu objeyi referans al diyerek HideFlags.HideInHierarchy kodu ile objeyi, oyun başladığında oyunda gözükmesini ama hierarchy ekranında gözükmemesini sağlıyoruz. Bu özelliği artık objeyle ilgili bir ayar yapmanız gerekmediğinde, hierarchy kısmında kalabalık yapmaması için kullanabilirsiniz.
▌HideFlags.HideInInspector Nedir ve Nasıl Kullanılır?
HideFlags.HideInInspector
, bir nesnenin Inspector panelinde özelliklerini gizler ve değişiklik yapmamanızı sağlar.
using UnityEngine;
public class hideFlagsExamples: MonoBehaviour
{
private void Start()
{
this.gameObject.hideFlags = HideFlags.HideInInspector;
}
}
▌HideFlags.NotEditable Nedir ve Nasıl Kullanılır?
HideFlags.NotEditable
, bir nesnenin düzenlenememesini sağlar. Bunu kullanarak, belirli bir nesnenin sadece okunabilir olmasını ve değiştirilememesini sağlayabilirsiniz. NotEditable
özelliğini ayarlamak için aşağıdaki kodu kullanabilirsiniz.
using UnityEngine;
public class hideFlagsExamples: MonoBehaviour
{
private void Start()
{
this.gameObject.hideFlags = HideFlags.NotEditable;
}
}
HideFlags.NotEditable
kullanıldığında obje hierarchy kısmında koyu renkli olur ve tıklandığı zaman görseldeki gibi düzenlenemez hatası vermeye başlar.
▌HideFlags.DontSave Nedir ve Nasıl Kullanılır?
HideFlags.DontSave
, bir nesnenin proje kaynaklarına kaydedilmemesini sağlar. Bu, geçici nesneleri veya sadece oyun çalışırken kullanılan öğeleri saklamak için kullanışlıdır. DontSave
özelliğini ayarlamak için aşağıdaki kodu kullanabilirsiniz.
using UnityEngine;
public class hideFlagsExamples: MonoBehaviour
{
private void Start()
{
this.gameObject.hideFlags = HideFlags.DontSave;
}
}
Oyunu çalıştırdıktan sonra obje üzerinde yapacağımız değişiklikleri oyunu durdurduktan sonra objenin bir kopyasını oluşturarak kaydedebilmemizi sağlar. Fakat bu obje hierarchy’de gözükmez.
▌Sonuç
Bu yazıda, Unity’de HideFlags
kullanımını öğrendik. HideFlags
‘in neden kullanıldığını ve nasıl kullanıldığını anlattık. Bu özellikleri uygulayarak, projelerinizi daha iyi yönetebilir ve daha düzenli bir çalışma ortamı oluşturabilirsiniz.