"Enter"a basıp içeriğe geçin

Unity’de Hinge Joint Kullanımı

Hinge Joint, Unity oyun motorunda iki nesneyi birbirine menteşe olarak bağlayan bir joint türüdür. Bu joint, iki nesnenin birbirlerine göre yalnızca bir eksende hareket etmesine izin verir.

Hinge Joint’i Kullanmak için Adım Adım Talimatlar

Hinge Joint’i kullanmak için iki nesneye ihtiyacınız olacak. Bu nesneler için yeni GameObject’ler oluşturun.

İki objeye de Rigidbody ekleyin.

Kapı nesnesine bir Hinge Joint bileşeni ekleyin.

Hinge Joint bileşeninin Connected Rigidbody özelliğini, duvar nesnenin Rigidbody bileşenine ayarlayın.

Hinge Joint bileşeninin Axis özelliğini, menteşenin hangi eksende hareket edeceğini belirlemek için kullanın. Edit Angular Limits‘e tıklayarak aşağıdaki görüntüdeki gibi kırmızı bir daire alanın belirdiğini göreceksiniz. Bu daire menteşenin konumu olarak düşünün. Çarpışan obje bu dairenin ekseninde hareket edecektir.

Kapı efektine sahip olmak için bu kırmızı daireyi iki objenin ortasına getireceğiz. Bunun ayarını ise sağdaki Anchor ve Axis ayarlarından elle ayarlamak gerekiyor.

Ortalama işlemini yaptıktan sonra kapının düzgün çalışabilmesi için Duvar’ın sabit olması gerekiyor. Bunun için Duvar objesinin Rigidbody özelliklerine gelip tüm eksen ayarlarını kilitlememiz gerekiyor.

Ardından kapı efektine sahip olmak için yapmak gereken başka ayarlarda var. Öncelikle Use Spring özelliğini açarak Spring değerini 10 Damper değerini 1 yaptıktan sonra Limits altındaki Bounciness değerini de 1 yaptıktan sonra kapı efektini elde edebileceksiniz.

Hinge Joint Özellikleri

Hinge Joint’in aşağıdaki özellikleri vardır:

  • Axis: Menteşenin hangi eksende hareket edeceğini belirler.
  • Angle: Menteşenin başlangıç ​​açısını belirler.
  • Limits: Menteşenin maksimum ve minimum açılarını belirler.
  • Spring: Menteşenin geri tepme kuvvetini belirler.
  • Damping: Menteşenin sönümleme kuvvetini belirler.
  • Break Force: Menteşenin kırılmasını engellemek için uygulanacak maksimum kuvveti belirtir.
  • Break Torque: Menteşenin kırılmasını engellemek için uygulanacak maksimum torku belirtir.

Hinge Joint’in Kullanım Alanları

Hinge Joint, oyunlarda çeşitli amaçlar için kullanılabilir. Örneğin, aşağıdaki durumlarda Hinge Joint kullanabilirsiniz:

  • Bir kapıyı veya pencereyi kontrol etmek için
  • Bir kolu veya çubuğun hareketini kontrol etmek için
  • Bir robotun eklemlerini kontrol etmek için
  • Bir arabanın kapısını veya bagajını kontrol etmek için

Hinge Joint, oyunlarınızda daha gerçekçi ve ilgi çekici mekanikler oluşturmak için harika bir yoldur.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.