"Enter"a basıp içeriğe geçin

Unity Günlüklerim (Roll-a-Ball) #4

Bu derste 4. videoyu ele alacağım. Bu dersin içeriği oyun alanını oluşturmak. Alanımızın tüm köşelerini saracağız ve playerın düşmesini engelleyeceğiz.

Bir tane GameObject oluşturalım. Hierarchy ekranından sağ tıklayıp yapabilirsiniz. Adını Wall olarak değiştirin. 

Transform değerlerini sıfırlayalım.

Dosya sisteminde scriptlerimizi, sahnelerimizi, resimlerimizi klasör içinde tutarak düzen sağlamaktayız. Hierarchy ekranında ise klasörler yerine boş GameObjectler kullanılmaktadır.

Yukarıdaki görseli inceleyerek ilk duvarı oluşturabilirsiniz.

Bu değerleri kullanarak duvarın uzunluğunu ayarlayın. 

Ardından sol köşeye taşıyın.

Diğer köşeler için tekrar tekrar Cube oluşturmak yerine şuan oluşturmuş olduğumuz West Wall’ı kullanmaya devam edeceğiz. 

West Wall’a sağ tıklayıp Duplicate’i seçin veya CTRL+d kısayolu ile bir kopya oluşturun. Adını East Wall koyun. -10 olan Position değerini +10 yaparak diğer tarafa taşımız olacağız.

Tekrar çoğaltıp Rotation Y değerini 90 olarak, Position Z değerini de 10 olarak ayarlayın.

Son bir tane daha oluşturup adını South Wall olarak değiştirin. Position Z değerini -10 olarak ayarlayın.

Test ederken Local mod ile test etmemiz öneriliyor. Çünkü Local modda Transform Rotate değerlerini göstermektedir.

Sonraki derste toplanabilir objeleri oluşturacağız.

Yazıyı Medium’da okumak için:

https://medium.com/@osmananilozcan/unity-g%C3%BCnl%C3%BCklerim-roll-a-ball-4-bfe132c23bd6

Önceki yazı:

Sonraki yazı:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.