"Enter"a basıp içeriğe geçin

Unity Günlüklerim (Roll-a-Ball) #1

Unity kullanımında ilerlemeye çalışırken kullandığım kaynakları tükettikten sonra bir daha dönüp baktığımda çok şey hatırlamadığımı farkettim. Bu yüzden çalıştığım konuları yazarak hem kendime notlar almış olacağım hem de Türkçe kaynak oluşması adına bir iş yapmış olacağım.

Unity kullanımını öğrenirken tabiki birinci elden çıkma olan kendi sitesinde yayınlanan eğitimlerden başlayacağım. Yeni başlayanlar için Roll-a-Ball adında karakter hareketlerini içeren ve nesne toplamayı öğreten bir mini oyun ile başlamışlar. Ben de bu eğitimden yola çıkarak anlatımlarda bulunacağım.

İlk videoda yapılacak olan oyunun bitmiş halini gösteriyor. İzleyip ne yapacağınızı öğrenebilirsin. Bu adımı geçiyorum ve ikinci videodan devam ediyorum.

Yeni Proje Oluşturmak ve Oyunun Temelini Kurmak

Yeni proje oluşturmaya başlayalım. Unity uygulamasını açıyoruz.

New butonuna tıklıyoruz.

Project name: Projenin adı.
Template: Projenin tipi. 2D ve 3D seçenekleri var. Bizim projemiz 3D olacağı için 3D seçelim.
Location: Projenin konumu. Varsayılan konum olarak belgelere gitmekte. Belgelerde kalabalık yapmasın diye kullanıcı dizinine klasör açıp oraya kaydettim.

Yukarıdaki ayarları uyguladıktan sonra Create project’e tıklayıp projenin oluşmasını bekleyelim.

Projemiz oluşmuş durumda. Artık oyunu yazmaya başlayabiliriz.

Nesnelerimizin üzerinde duracağı bir zemin oluşturmakla başlayalım. Bunun için Plane kullanılıyor. Plane oluşturmak için 2 yöntem bulunmakta. Birincisi yukarıdaki menülerden GameObject’e tıklayıp 3D Object içinden ulaşmak. İkincisi Hierarchy alanına sağ tıklayıp 3D Object içine girmek. Hangisini tercih ederseniz edin. 

Plane objesini projemize ekleyelim. Adını zemin anlamına gelen Ground ile değiştirelim. Adını değiştirmek için Hierarchy alanından F2 tuşuna basabilir veya sağ tık ile Rename seçilebilir. 

Ground’ın transform değerlerinde Position ve Rotation değerlerinin 0 olması lazım değişiklik varsa sıfırlayalım.

Ground objesini ekrana ortalamak için F tuşunu kullanabilirsiniz. Obje sayıları çoğaldıkça neyin nerede olduğunu bulmak zorlaşacak. Bu yüzden bu kısayolu unutmamanız önerilir.

Ekrandaki kare kare çizgilere Grid denmekte. Gridi kapatmak için yukarıdaki görsele bakabilirsiniz.

Bu simgelerin ne işe yaradıklarını açıklayayım.
Hand Tool: Objelerle etkileşime girmeden Scene içerisinde gezebilirsiniz. Sağ tık Y eksenini değiştiriyor. Yani dikeyde hareket ettiriyor. Sol tık ile normal hareket.
Move Tool: Ortada çıkan boşluktan tutulduğunda her eksende hareket ettirilebiliyor. Tek ok seçildiğinde diğer eksenlerde hareketi kısıtlayıp o eksende hareketi mümkün kılıyor.
Rotate Tool: Objeyi tüm eksenlerde çevirmeye yarıyor.
Scale Tool: Objenin boyutuyla ilgili işlemler. Move Tool gibi ortadan tutulduğunda tüm eksenlere teki ediyor. Tek ok seçildiğinde sadece seçili eksende hareketi mümkün kılıyor.
Rect Tool: Scale Tool gibi boyutuyla ilgili işlemler. Shift tuşuna basılarak yapılırsa ölçülü yapar. CTRL ile yapılırsa ölçüsüz yapar.
Move, Rotate or Scale selected objects: Bu yukarıdaki işlevlerin bir arada bulunanı.

Ground objesinin Scale değerlerini yukarıdaki gibi değiştirelim.

Plane objesinin tek yönlü bir objedir ve hacimi yoktur. Hacimi olmadığı için Y ekseninde büyütme işlemi gerçekleşmez. Tek yönlü olması nedeniyle Y ekseni negatif değer alırsa obje üstten değil alttan görünür olacaktır. Deneyip görebilirsiniz. (Önceden buna dikkat etmemiştim. Not almak ve öğretmek için izleyince böyle bir şey olduğunu öğrendim.)

Player Objesi

3D Object sekmesinden bir tane Sphere objesi oluşturalım. Adını Player olarak değiştirelim. Position ve Rotation değerlerini sıfırlayalım. F ile objeye yakınlaşalım. Objenin ana noktası ortada olduğu için Player objesinin yarısının üstte yarısının altta olduğunu göreceksiniz.

Player’ı zeminin üstüne çıkarmak için Move Tool aracını kullanabilir veya Transform > Position > Y değerini 0.5 olarak değiştirebilirsiniz.

Zemin Rengini Değiştirme
Bu işlem için material kullanacağız. Materyale bir renk ekleyeceğiz. Bu materyalin özelliği renk eklediğimiz için sadece renk değiştirmek olacak.

Materyallerimizi tutacak bir klasör oluşturalım. Assets klasörüne sağ tıklayıp Create>Folder yolunu izleyin ve adını Materials yapın (veya ne isterseniz).

Material eklemek için görseldeki yöntemi kullanın. Materyalin adını Background yapın.

Renk özelliği için Albedo kullanılmakta. Renk için videodaki RGB kodunu vereceğim: 0, 32, 64.

Ardından Background’ı sürükle bırak ile Ground objesinin üstüne bırakalım.

Bu işlemin yararı ise birden çok kez kullanılsa bile sadece Material özelliklerini değiştirerek diğer tüm objelerin özelliklerini de değiştirmiş olabileceksiniz.

Aydınlatma

Daha güzel bir aydınlatma için Directional Light’ın Rotation Y değerini 60 yapalım.

İlk dersten bile çok uzun oluyor. Bu yüzden videoları tek tek anlatacağım. Yeni yazılar yakında gelecek. Hepinize başarılar dilerim.

Bu yazıyı Medium’da okumak için:

Sonraki yazı:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

%d blogcu bunu beğendi: