"Enter"a basıp içeriğe geçin

Unity Günlüklerim (Projeyi Itch.io’da Paylaşma) #9

Bu derste yaptığımız oyunu itch.io sitesinde paylaşacağız.

Birinci dersten bu derse kadar yaptığımız uygulamayı itch.io sitesinde paylaşacağız.

Oyunumuzu build edelim. Build Settings’te WebGL’yi seçelim ve Switch Platform butonuna tıklayalım. Build için klasör soracak. Klasörün adında boşluk ve Türkçe karakterler olmasın yoksa bu sitede sorun çıkartmaktadır. Ben Rollaball koydum. Klasörü zip formatında arşivleyelim.

Hesap oluşturma adımlarını geçiyorum.

Upload new project’e tıklayalım.

Title: projenin adı olacak.
Project URL: proje adından yola çıkarak otomatik oluşturuyor. İsterseniz değiştirebilirsiniz.
Short description or tagline: Projenin açıklaması veya etiketler. Buraya proje adını koymaktan kaçınmamızı söylüyor.
Classification: Ne yüklediğimizi soruyor. Oyun yüklediğimiz için Games seçiyoruz.
Kind of project: Projenin tipini soruyor. HTML yaptık. Bu sayede tarayıcıdan oynanabilir oluyor.

Pricing: Uygulama ücretli mi olacak? Biz ücretsiz veya bağış yapılabilir seçtik.
Uploads: Upload files’a tıklayıp zip dosyasını ekliyoruz.
Description: Oyun sayfasında gözükecek açıklamaları buradan düzenliyoruz.

Rollaball.zip dosyası yüklendikten sonra yukarıdaki seçenekler açılacak. Embed Options’ta benim oyunu yazarken kullandığım monitörün çözünürlüğü 1600×900 olduğu için bu ölçüleri yazdım.
Mobile friendly: Oyunun mobil desteği varsa bu kullanılabilir.
Automatically start on page load: Sayfa açıldığı gibi oyunda otomatik olarak açılır.
Fullscreen button: Sağ alt köşede tam ekran yapma butonu bulunur.
Enable scrollbars: Projeyi içeren iframe içerisinde kaydırma çubuğunu etkinleştirir.

Genre: Oyunun kategorisini seçiyoruz.
Tags: En fazla 10 tane etiket ekleyebiliyoruz.
App store link: Listedeki mağazalarda oyununuz varsa ekleyebilirsiniz.
Custom noun: Projeye özel bir isim verilebilir. Boş bırakılırsa ‘game’ olarak belirler.
Download & install instructions: Projeyi indirme sayfasında gözükecek açıklamalar. Burada indirme ve kurulum talimatlarını hazırlayabilirsiniz.

Community: Yorumları kapatma, projenin altında gösterme ve yorumlar için ayrı bir sayfa açma seçeneklerini gösterir. Ben projenin altına yorum yapmayı seçtim.
Visibility & access: Projenin görünürlülük durumu. {
Draft: taslak. Ben Public seçtim.
Restricted: Kısıtlı erişim. Davetliler görebilir.
Public: Herkes erişebilir. }
Public access settings: {
1) Yeni indirmeleri ve satın almaları kapat.
2) Aramalarda gizle }

Save & view page’e tıkladıktan sonra oyunun çalışır bir örneğini görebilirsiniz. Bunu paylaşarak yaptığınız oyunu herkese gösterebilir ve oynamalarını sağlayabilirsiniz.

Beraber yaptığımız oyunu oynamak için:

https://osmananilozcan.itch.io/roll-a-ball-1

Eğer sizde paylaştıysanız yoruma link atarak görmemizi sağlayabilirsiniz. Başarılar.

Yazıyı Medium’da okumak için:

Önceki yazı:

Sonraki yazı:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

%d blogcu bunu beğendi: