"Enter"a basıp içeriğe geçin

Unity Günlüklerim (Roll-a-Ball) #5

Bu derste 5. videoyu ele alacağım. Bu dersin içeriği toplanabilir itemleri oluşturmak olacak.

Bir tane Cube objesi oluşturalım ve adını “Pick Up” olarak değiştirelim.

Transform değerlerini sıfırlayalım.

Player objesini yanındaki Checkbox’ı kullanarak gizleyelim.

Position Y değerini 0.5 yaparak Cube objesini oyun alanının üstüne çıkartalım. Scale değerlerini 0.5 yaparak boyutunu küçültelim.

Rotation değerlerini 45 yaparak objeyi çevirelim.

Pick Up objemiz hazır ama bu bize yeterli değil. Sırada objenin oyun sırasında sürekli dönmesini sağlamakta.

Rotator adında bir script oluşturalım ve bunu Pick Up objesine ekleyelim.

Vector3 ile sürekli Pick Up objesini döndürmekteyiz. Time.deltaTime’ın ne işe yaradığını ben anlatmayayım size bir link vereyim ve oradan okuyun.

https://www.gercekteolan.com/2018/08/unity-timedeltatime-nedir.html

Kodu kaydedip Unity’e dönelim. Ardından oyunu çalıştıralım. Pick Up objesinin sürekli kendi etrafında döndüğünü göreceksiniz.

Şimdi elimizde istediğimiz gibi çalışan Pick Up objesi var. Bunu çoğaltacağız. Çoğaltmak için prefab denen olayı kullanacağız.

Nedir bu prefablar?

Prefab, objemizin özelliklerini taşıyan bir şablondur. Bir tane oluşturup bunu her sahnede tekrar tekrar kullanabiliriz.

Prefab objesinde bir değişiklik yaptığımızda bu değişiklik diğer objelere de yansır.

Prefabları tutacak bir klasör oluşturalım. Adı “Prefabs” olsun. Hierarchy ekranından Pick Up objesini sürükle bırak ile Prefabs klasörüne ekleyelim.

Sırada bu Pick Up prefabını kullanmak var. Düzeni sağlamak için bir tane Create Empty oluşturalım ve adını “Pick Ups” olarak değiştirelim. Transform değerlerini sıfırladıktan sonra Pick Up objesini içine ekleyelim.

Y eksenine tıklayalım ve oyun alanını yukarıdan görelim.

Pick Up objesini hareket ettirirken yerin altına girip çıktığını göreceksiniz.

Bunu çözmek için Global moduna alacağız. Böylece y eksenini kilitlemiş olacağız.

Pick Up objesini Duplicate (CTRL+D) ile çoğaltıp yerleştirelim. Play tuşuna basarsanız hepsinin döndüğünü göreceksiniz.

Yukarıda tek değişiklik yaparak hepsinin değişmesini sağlayabildiğimizi söylemiştim. Şimdi bunu uygulayarak görelim.

Background materyalini çoğaltalım ve adını Pick Up olarak koyalım.

Albedo değerini sarı yapalım.

Bu rengi istersen tüm prefablara istersek sadece bir tanesine uygulayabiliriz.

Bir tanesine uygulamak için Hierarchy ekranına sürüklemek yeterli.

Hepsine uygulamak için Pick Up prefabına çift tıklayıp açmak gerekiyor. Açtıktan sonra Pick Up materyalini sürükle bırak yaparak eklemek hepsinin değişmesi için yeterli oluyor.

Sonraki derste bu yaptığımız objeleri toplamayı anlacağım.

Yazıyı Mediumda okumak için:

Önceki yazı:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

%d blogcu bunu beğendi: