"Enter"a basıp içeriğe geçin

Android Mimarisi

Android işletim sistemi, aşağıdaki şemada gösterildiği gibi, kabaca beş bölüme ve dört ana katmana ayrılan bir yazılım bileşenleri yığınıdır.

androidArchitecture.jpg

Linux Kernel

Aygıt donanımları arasında bir soyutlama seviyesi sağlar ve kamera, tuş takımı, ekran vb. tüm önemli donanım sürücülerini içerir.

Libraries

Linux çekirdeğinin üstünde, açık kaynak kodlu Web tarayıcısı motoru WebKit, Libc, uygulama verilerinin depolanması ve paylaşılması için yararlı bir depo olan SQLite veritabanı, ses ve video oynatma ve kaydetme kütüpneleri, SSL, internet güvenliği vb. bir dizi kütüphane var.

Android Libraries

Bu kategori, Android uygulama geliştirmeye uygun Java tabanlı kütüphaneleri kapsar. Android geliştiricilerine sunulan bazı temel çekirdek kütüphanelerinin bir özeti şöyledir:

  • android.content – Uygulamalar ve uygulama bileşenleri arasındaki mesajlaşmayı kolaylaştırır.
  • android.opengl – OpenGL ES 3D grafik işleme API’sine bir Java arayüzü sağlar.
  • android.os – Mesajlar, sistem hizmetleri ve iletişim dahil olmak üzere standart işletim sistemi hizmetlerine erişim sağlar.
  • android.text – Ekranda metin oluşturmak ve işlemek için kullanılır.
  • android.view – Kullanıcı arayüzlerinin temel yapı taşları.
  • android.widget – butonlar, etiketler, liste görünümleri, layoutlar, radio butonları vb. gibi önceden oluşturulmuş kullanıcı arayüzü bileşenlerinden oluşan zengin bir koleksiyon.
  • android.webkit – Web-browser özelliklerinin uygulamalarda kullanılmasına izin veren kütüphanedir.

Android Runtime

Bu, mimarinin üçüncü bölümüdür ve ikinci tabakada da mevcuttur. Bu bölüm, Android için özel olarak tasarlanmış ve optimize edilmiş bir tür Java Sanal Makinesi olan Dalvik  VM adlı önemli bir bileşeni sunmaktadır.

Dalvik VM, Java dilinde dahili olan bellek yönetimi ve çoklu iş parçacığı gibi Linux temelli özelliklerden yararlanıyor. Dalvik VM, her Android uygulamasının kendi iş yükünde, Dalvik sanal makinesinin kendi örneği ile çalışmasını sağlar.

Android Runtime, Android uygulama geliştiricilerinin standart Java programlama dilini kullanarak Android uygulamaları yazmasını sağlayan bir dizi çekirdek kitaplığı da sağlar.

Application Framework

Uygulama yapısı katmanı, uygulamalara birçok üst düzey hizmet sunar. Uygulama geliştiricilerin bu hizmetleri uygulamalarında kullanmalarına izin verilir.

Birkaç temel hizmet özeti şöyledir:

  • Activity Manager – Uygulamanın yaşam döngüsü ve iş yükü yığınının tüm yönlerini kontrol eder.
  • Content Providers – Uygulamaların, verileri diğer uygulamalarla paylaşmasına izin verir.
  • Resource Manager – Diziler, renk ayarları ve kullanıcı arabirimi düzenleri gibi kod dışı kaynaklara erişim sağlar.
  • Notifications Manager – Uygulamaların, kullanıcıya uyarı ve bildirim göstermesine izin verir.
  • View System – Uygulama arayüzleri oluşturmak için kullanılır.

Applications

Tüm Android uygulamalarını en üst katmanda bulabilirsiniz. Uygulamanızı sadece bu katmana yüklenecek şekilde yazacaksınız. Bu tür uygulamaların örnekleri: rehberler, tarayıcılar, oyunlar vb.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

%d blogcu bunu beğendi: